keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Throwback to Malta

a1 a2 a3 a4 a5 a6 Mä päätin jaotella nää Maltan kuvat aika moneen osaan koska en itse pitänyt niistä isona ryppäänä, joten tässä siis toinen satsi! Mä vietin jouluni vähän erilaisissa merkeissä, nimittäin oltiin Maltalla perheen kanssa. Keli ei ollut ihan niin lämmin kun mä olin olettanut, mutta kyllä mä silti nautin siitä että ulkona tarkeni ilman takkia vaikka melko lähellä merta kun oltiin niin tuulikin oli aika kova. Viikkoon mahtu aktiviteetti-rikkaiden päivien lisäksi tylsyyteen kuolemista ja eritoten aulan nojatuolien kuluttamista. Käytiin viikon aikana mm. Maltan pääkaupungissa Valletassa ja Sliemalla sekä läpikulkumatkalla monessa muussa kaupungissa. Meinattiin tehä päiväretki Sisiliaan Italian puolelle, mutta loppuviikko vilisi ohi silmissä ja se jäi tekemättä. Käytiin lisäksi Maltalaisessa akvaariossa ja olin kun pikkulapsi karkkikaupassa kun tuijottelin niitä kaloja...

Tiesin jo lähtiessä että Malta on tosi pieni, mutten mä ihan noin pientä osannut odottaa! :D Lentokoneen laskeutuessa lentokentälle ikkunasta näki toisen puolen saaresta ja toiselta puolelta toisen. Se näytti niin siistiltä!
Me asuttiin viikko samassa huoneessa mun veljen kanssa eikä se yhteiselo ihan ruusuilla tanssimista yllätysyllätys ollut. Lisäksi äänieristys huoneissa oli surkea ja mä olin raivon partaalla naapureiden takia monesti. Kun soppaan vielä lisätään viikon aikana lisääntynyt huoneen muurahaisongelma niin ai ettien että... Mä en eden halua meinita hotellin hisseistä! :D Vaikka mä odotinkin valehtelematta lähes koko viikon että pääsen takaisin Suomeen, niin en mä sano etteikö mulla olisi ollut antoisa ja kiva loma. Joulultahan ei tuntunut, mutta toi vaihtelu oli mun mieleen.

Välillä oli kiva ottaa ihan omaa aikaa, ja kävinkin juoksemassa hyvän hikilenkin serpenttiiniteitä pitkin alas hengittämään raikasta meri-ilmaa jouluaattona. Ventovieraat sai hymyn mun huulille ja mä niiden. Teki mieli upottaa varpaat hyiseen meriveteen mutta jätin väliin. Sen jälkeen kun olin kivunnut takaisin ylös lähdin rentoutumaan hetkeksi hotellin altailla ja sen jälkeen mentiin syömään meidän jouluaaton illallinen. Illat kulutin pääosin hotellin aulan nojatuolissa kännykkä kädessä, koska mikään yöelämä ei mua kiinnostanut :) Voitte vaan kuvitella että olin sillä viikolla aika tuttu näky aulassa.. Mulla oli tosi kova koti-ikävä ja halusin lievittää sitä jollakin tapaa. Mun netti ei toiminut ekan päivän jälkeen enään aulassa, saatikka huoneessa, mutta onneksi respassa oli kivaa henkilökuntaa kun antoivat mulle salasanan niiden omaan ja nopeaan nettiin, yksinoikeudella ;)

Syötiin joka päivä erilaisissa ravintoloissa, ja tulinkin maistaneeksi muiden annoksista mm. maltalaista perinteistä jänistä, miekkakalaa ja mustekalaa! Omalle lautaselle päätyi myös jättikatkarapuja, namnam!

Nyt mä oon pienen matkakertomuksen vihdoin viimein saanut raapustettua ja lauantaina olis tarkotus suunnata taas takaisin lentokentälle. Siitä kerron lisää ens kerralla, onnittelut jos joku tän on jaksanut lukea :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti