tiistai 25. marraskuuta 2014

Mä pidän tän otteen, jotten ikinä menetä itestä loppuja

Viime kuukaus on taas kulunu ku siivillä, on ollu epäonnistumisia ja niitä onnistumisia sekä paljon onnenhetkiä. Mä aattelin kertoa näin tiivistettynä, että mitä kaikkea tässä oikeestaan on tapahtunu... 1 No, mä sain mun työssäoppimisen suoritettua loppuun ja sain sieltä käsiini varavastaavan pätevyydet mikä on aika arvokas tän päivän työelämässä, jos oon ihan oikein asian käsittänyt. Mun vikana työviikonloppuna meillä oli töissä yhtenä päivänä Halloween-aiheinen ilta ja meillä olikin ihan oikea maskeeraaja paikalla meitä varten! Enkö näytäkin ihan hirveelle? :D Hirveä oli ainakin vaiva noitten maskien pois pesemisessä... 2 Työssäoppimisen jälkeen mulla koittikin sitten säästössä ollut syysloma ja sen vietin aika rennoissa merkeissä. Mitä nyt tiistaina kävin koululla ja perjantain ja sunnuntain vietin koulun muissa hommissa. Oltiin nimittäin Helsingin messukeskuksessa ELMA-messuilla koristelemassa kakkuja näytöksissä. Mun mielestä se oli tosi jännää ja erilaista siihen verraten mihin oon tottunut ja sain paljon lisää varmuutta kakkujen koristeluun muiden tutkiskelevien silmäparien alla. Tuo yllä näkyvä kakku on mun sunnuntainen tuotos ja samalla mun ihan ensimmäinen kokonaan itsetekemä kakku sokerimassasta :) 3 No, pari viikkoa sitten kun palattiin takasin kouluun niin heti toisena päivänä lähdettiinkin sitten rinnakkaisluokan kanssa vierailemaan Haikon kartanoon. Ai mitäkö odotin opintomatkalta? No tietysti tota yhtä ainutta parveketta, josta Salkkareissa Aaro tippui, enkä muuten ollut ainoa.. Koko reissu oli muutenkin tosi mielenkiintoinen, joten ei mitään valittamisen aihetta tuosta. 4 Toissaviikonloppuna koittikin sitten taas se aika vuodesta, jolloin Turussa järjestetään MNF ja tänä vuonna mä en mun neljän edellisen vuoden tapaan lähtenyt festareille koko viikonlopuksi. Tehtiin Kallen kanssa vaan pieni lauantai-reissu kun se tiesi mikä mulle tärkeä asia mua siellä odotti. Kyseessä oli siis mikä muukaan kun mun lempibändi LZ7, ja kaiken sen hymyilyn lisäksi onnistuin saamaan myös ne kyyneleet silmiini, taas. Ei oltu kun ton yhen konsertin ajan festareilla ja Kallea ajatellen en halunnu rynnistää permannolle vaan päätettiin seurata keikkaa istumapaikoilta. Musta oli myös kiva nähä niiden keikka vähän eri perspektiivistäkin.
Tiedän, että Kallea ei tasantarkkaan kiinnosta toi touhu mutta oon tosi kiitollinen siitä että mun elämässä on sellanen ihminen joka tulee mun takia tollasta katsomaan. Poikaystäväpisteet siis nousi(hah ihankun niitä tarvis edes nostaa..)! Eikä ne lähteny todellakaan laskuun myöskään seuraavalla viikolla kun se ilmesty meille ruusukimppu mukanaan ♥ 5 Lisäks on tapahtunu paljon paljon muutakin. Viime viikolla mä sain ajokortin! Menin siis elokuussa autokouluun enkä halunnu suorittaa sitä millään kiireellä koska mulla oli aika paljon pelkoja sitä kohtaan. En kertonu mun autokoulusta monellekkaan ihmiselle että vältän turhan stressin kokonaan. Ja tässä sitä nyt ollaan, eilen sain mun virallisen ajokortin postissa!

1.12 meen taas työssäoppimaan, tällä kertaa työpäiviä kertyy vaan se 19 kunnes koittaakin jo joululoma ja me suunnataan nokat kohti Maltaa viettämään joulu vähän erilaisiin maisemiin perheen kesken. Matkan jälkeen mulla on noita työpäiviä vielä muutama jäljellä ja sitten mä otankin taas nokan kohti lentokenttää, silloin suunnataankin jo kuukaudeksi Kanarialle ja Puerto Ricoon töihin. Eilen saatiin nimet papereihin ja nyt mua ihan oikeesti alko jännittämään!

Mutta noita matkoja ennen huomenna lähdetään Kultaisen Kauhan metsästykseen Kingiseppiin Venäjälle. Venäjällä en oo vielä käynytkään, joten se tietysti jännittää kun mulla siitä maasta tosiaan aika paljon ennakkoluuloja löytyy takataskusta. Eka yö ollaan siis Kingisepissä hotellissa mutta toiseksi yöksi me päästäänkin jo ihmisten ilmoille Pietariin. Katotaan millastä materiaalia mä sieltä saan ikuistettua kameralla.

Ainiin! Mun 50mm 1.4-objektiivi HAJOSI taas, mä oon ollut niin lopen kyllästynyt tohon touhuun, kun totakin obiskaa on pidetty kun kukkaa kämmenellä ja kyseessä on kumminkin ihan laatuoptiikka... Takuuta mulla ei enää voimassa ollut, kun toi meni tosiaan jo toistamiseen saman ongelman takia huoltoon, jossa se on nyt viettänyt jo kolme viikkoa.. Mutta odottavan aikahan on tunnetusti pitkä, joten mun ei auta muuta kun odotella. Tän postauksen kuvat on siis otettu kiteillä, joten varmaan ymmärrätte miksi mun ei ole tehnyt mieli kameraan tarttua.

Nyt mun on aika laskea tää läppäri sivuun ja ruveta pakkaamaan että jaksan aamulla nousta ylös, heippahei! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti