maanantai 6. elokuuta 2012

Tammerfors

12345678910111213141516
syy - seuraus ........ (ekan kuvan laadusta vastaa Särkänniemen tukkijoen valokuvaus)171819
yömättö...202122232425
näköala tuolta punaisesta ympyrästä käsin näytti tältä:26
Miuta  väsytti jo ennen Tampereelle lähtöä ihan jumalattomasti, koska heräsin sattuneesta syystä jo varttia vaille viisi. Hyvin jaksettiin riekkua kuitenkin melkein ilta seitsemään asti ! Moto Gee ja Tornado oli ihan parhautta, vaikka pelotti ihan sairaasti ennenkun päästiin niiden kyytiin asti. Tukkijoki, mie ja Marikki sekä kolme nuorta miestä samassa tukissa oli liikaa. Miehet päätyivät "pieneen" vesisotaan ja me oltiin viattomia sivullisia ja koska saatiin osa siitä vesiroiskeiden määrästä, ryhdyttiin leikkiin mukaan. Ainankin miun housut ja kengät oli seikkailun jälkeen niin märät, ettei niiden oikeaa väriä edes näkynyt.
Lähtöä Tampereelle en kadu hetkeäkään. Paras seura, sää, ruoka ja ihan kaikki muukin =
Kun päästiin illalla hotellille, en voinu hokea muutakuu sanaa wau. Ihan oikeesti, Anni 17 vee enkä ollu eläessäni ollu ikinä hotellissa. Siinä hetken tutkittiin kaikki paikat läpi ja lähdettiin pyörähtämään ulkona. Ei osattu suunnistaa yhtään, mutta kertaakaan ei eksytty, be proud ! Käytiin siinä myös sellasessa k-kaupassa, millaista en ollut ikinä nähnyt. Tai siis, saanut mitään niin hyvää palvelua ja se piristi päivää vielä entisestään. Kello alkokin jo sen jälkeen olla niin paljon, että suunnattiin takaisin hotellille ja kipinkapin uima-altaalle puljaamaan. Uimisen jälkeen päätettiin mennä tsekkailemaan vähän yö-elämää ja metsästämään ruokaa. Päädyttiin sitten valinnanvaikeuden alaisina sekä hese- että mäkkiruokaan ja voi sitä ruoan määrää kun linnottauduttiin takaisin hotellille. Sinne tullessa lähdettiin etsimään ehjää jääpalakonetta (oman kerroksen kone oli rikki) ja pikaisen reissun jälkeen kaksi humaltunutta nuorta miestä oli päätynyt bilettämään meidän hotellihuoneen oven eteen, voi sitä naurun määrää :'D
Kaiken sekoilun lomassa lähdettiin pienelle tutkimusretkelle kerros-kerrokselta aina vaan alemmas (tosiaan meidän huone oli ylimmässä kerroksessa). Tyhjät öiset käytävät kävi kuitenkin perin tylsiksi ja painuttiin suuren suuriin sänkyihin keräämään voimia seuraavaan päivään.
Aamulla herättiin virkeinä (not) aamupalalle ja en ollut vieläkään selvinnyt öisistä mätöistä. Syötiin kuitenkin kun mitkäkin kaikesta riippumatta ja lähdettiin vielä pakkailujen jälkeen kiertelemään kaupunkia. Huoneen luovutuksen jälkeen vielä pientä höntsäilyä ja automatka kotiin kului fröbelin palikoiden säestämänä nukkuen pää retkahtaneena lastenistuimen kovaa kylkeä vasten.